onsdag den 8. december 2010

Terence Koh

Terence Koh (1977) er en canadisk kunstner.

"These Decades that We Never Sleep, Black Light" 2004


"Big White Cock" 2006
"The Camel was God, The Camel was Shot" 2007




























































































































 









Jeg kan ikke finde ud af om Koh bare er hyperæstetisk, eller om han er romantiker. Til at starte med blev jeg grebet af hans enorme, meget massive lysekrone - og ja, ironien er tyk men jeg synes alligevel også der er noget nutidigt stammeagtigt over den. Det ligner en guds øreringe eller sådan noget i den stil. Det sidste værk siger noget, som jeg længe har haft i hovedet. Men jeg kan ikke helt regne den ud og det synes jeg er rigtig fedt. På den anden side kan jeg også blive skræmt af hans til tider lidt for direkte måde at signalere kunstværdi på. Blandt andet har han lavet "The Terence Koh Show" på YouTube, som er en slags kunstsamtaler/performances med andre kunstnere. Han er homoseksuel og han laver også tit queer-refererende værker som f.eks. "Big White Cock" - og det får selvfølgelig en rolle i hans kunst. Måske er det bare sådan han er. Det er en fin balance at bevæge sig mellem værkerne og så ens "personlighed". Det tipper måske lidt med Terence Koh.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar