lørdag den 18. december 2010

James Blake - Limit To Your Love

To af mine yndlingskunstnere har slået sig sammen, James Blake og Martin de Thurah. James Blake er stort set kommet ud af ingenting, da dubstep allermest trængte til en genoplivning. De store kanoner Skream og Benga har længe ligget i vandkanten. Så kommer der en ny britte ud af ingenting og fejer dem af banen! Det er givet at han ikke tilfredsstiller basnørderne, men de har rigeligt med generiske bangere. Martin De Thurah har instrueret en lang række nye danske musikvideoer (bla. de tre singler fra Mew's seneste album) men min favorit er klart Carpark North's Human - selvom sangen ikke er specielt langtidsholdbar. Tjek den ud, hvis du ikke har set den. De tilføjer begge to noget helt nyt til deres respektive medier og formår at løfte niveauet. Siden tracket kom ud, har den været på repeat hos mig og kommer nok ikke af igen foreløbigt. Den glider meget gnidningsløst over i genspilningen - slutningen ligner starten og omvendt. Så jeg ved efterhånden ikke hvor jeg er i sangen. Det er ret lækkert.



Udover hans seneste single, vil jeg gerne anbefale resten af hans fire udgivede plader.


Read full review of Air & Lack Thereof / Sparing The Horses - JAMES BLAKE on Boomkat.com ©


Read full review of CMYK EP - JAMES BLAKE on Boomkat.com ©


Read full review of The Bells Sketch - JAMES BLAKE on Boomkat.com ©


Read full review of Klavierwerke EP - JAMES BLAKE on Boomkat.com ©

Ingen kommentarer:

Send en kommentar